Saunování - odpočinek, relaxace, péče o zdraví a pokožku

12.11.2013 22:13

Už je to dávno, co jsem začala chodit do sauny...

nebudu se rozepisovat o pravidlech saunování, postupu, co sebou atd, ale jen o pocitech....

saunování prokrvuje pleťNejprve pravděpodobně z důvodu vyzkoušet to;.,,odpočinutí si,, od rodiny, běžných starostí a najít si chvilku pro sebe.
Dnes je to cca 18 let, co do sauny docházím téměř pravidelně 1x za týden.
Vynechávám jen v době uzavření a případné nemoci.
Bez mých saunovacích ,,úterků,, si už týden nedovedu představit.

  • Je to relax
  • Je to odpočinek
  • Je to vypnutí od starostí
  • Je to pohoda
  • A je to i péče o tělo a zdraví

Už první sprcha před vstupem do potírny je doslova příjemný ,,očistec,, - jako by mě zbavovala nánosu starostí za celý týden od poslední návštěvy. Mám pocit, že ze sebe smývám vše, co mě tíží a obtěžuje. Je to pro mě první pocit uvolnění.
Je mi fuk, jestli mám kilo či 2 navíc, jestli mám neučesané a mokré vlasy, jestli nejsem nalíčená.
Jsem ve své přirozenosti naprosto spokojená.

Mám ráda teplo, tak mi sauna nevadí.
Tetelím se blahem a spokojeností.
Krom těchto příjemně relaxačních pocitů má saunování samozřejmě i ozdravný vliv.

Každý člověk reaguje na prostředí sauny jinak. Každý to snáší jinak. Proto by si měl každý nejdříve rituál saunování sám na sobě vyzkoušet a najít pro sebe ten nejvhodnější způsob.

Blahodárné účinky saunování:

  • díky silnému pocení jsou z těla vylučovány škodlivé látky
  • saunování dokáže zvýšit obranyschopnost imunitního systému
  • má příznivý vliv na krevní oběh
  • saunování vyčistí pokožku a povzbudí tvorbu nových buněk
  • otuží organismus, posílí ochranu vůči infekcím
  • posílí srdce a upraví krevní tlak
  • povzbudí hypofýzní a ledvinový systém
  • má trvalé účinky
  • odstraní infekce dýchacích cest
  • je prevence pro přizpůsobení a úpravu krevního tlaku
  • zlepší prokrvení kůže, sliznic, dýchacích cest a cév krevního oběhu
  • ošetřuje a pečuje o pokožku

Prostě ( pro mě) samá pozitiva ;-) a nepřekonatelně příjemný pocit ...

Víte, že:
a) Archeologické nálezy potvrzují, že sauny znali již v mladší době kamenné?
b) Masové šíření finské sauny do světa začalo v 60. letech minulého století?

Denně děláme jednu ze dvou věcí:

Buď upevňujeme své zdraví, nebo podporujeme nemoc.

Adelle Davisová

další články najdete zde

Saunujete se?

sauna

Dana | 13.11.2013

já se snažím chodit taky každý týden,ale ne vždy se to povede...ale vzdycky se moc tesím

Přidat nový příspěvek